30 Januari 2010

SEJARAH SERUNDING / FLOSS



Pada suatu ketika semasa aku menjadi Pegawai Teknikal Pelancongan Ng Melaka aku telah terpilih pergi ke Osaka,Jepun mengiringi 21 orang pelajar Malaysia dalam program pertukaran pelajar.15 hari aku di sana.Masalahnya makan bukan mainlah susahnya.Tekak tak mau terima.Semua info dalam bahasa Jepun.Aku terpaksa minta tolong cikgu kat Jepun tu baca ,boleh makan ke tak? Halal ke tak?Nasib baiklah ada serunding salah seorang pelajar bagi,duitnya sampai sekarang belum bayar.Halalkanlah jer yer!Nak cari awak pun tak tau kat mana.Mujurlah serunding ada selamatlah aku dari kebulur.Mana tahan setiap kali sembahyang bertaubat kepada Allah.Takut-takut kalau termakan benda yang haram.So aku pun berikrar bila ada peluang aku nak berniaga serunding.Aku tak mau orang lain tersiksa kelaparan macam mana yang aku rasai.Nak order serunding?? kol saya.Tamat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan